strategisch marketing planning
Samenvatting Strategische marketingplanning Knoowy.
Of ben je van plan om van een vak dat je volgt een goede samenvatting te schrijven? Upload je document. Upload jouw documenten op Knoowy. Maak een gratis account aan, bepaal zelf de verkoopprijs en zorg ervoor dat veel studenten je samenvatting downloaden.
Vind strategische marketing planning op Marktplaats.nl.
Zo goed als nieuw Verzenden. Boek: Strategische Marketing Planning. Titel: strategische marketing planning auteur: karel jan alsem taal: nederlands druk: 6e druk isbn: 978 90 01 82062 6 dit boek is gebruikt voor de opleiding fbtr-mtt 3e jaar toerisme aan de nhtv.
bol.com Strategische marketingplanning, Karel Jan Alsem E.J. Kostelijk 9789001877477 Boeken.
Goed strategisch marketing boek. 11 juli 2017. Ik raad dit product aan. Geschreven bij Strategische marketingplanning. Goed marketing boek! Vond je dit een nuttige review? 0 0 Ongepaste review? Gedetailleerd en duidelijk theorie boek. 31 mei 2017. Ik raad dit product aan.
Notities boek Strategische" marketingplanning" Karel Jan Alsem ISBN: 9789001820626 Stuvia.
Avans Hogeschool Commerciële Economie Strategische Marketing Planning 3e jaar. Strategische Marketingplanning Kperiod; Jperiod; Alsem lpar6e; drukrpar; Hperiod; 1 tsolm; 10period3; Inclperiod; figuren en tabeperiodperiodperiod; Belangrijkste onderwerpen samengevat van hoofdstuk 1 tot en met 10period3; hierbij verschillende figurencomma; tabellencomma; matrices en modellen voor extra ondersteuning lparmet; paginanummers periodperiodperiod.; door ivanamaassen 60 Pagina's' Geupload 9/02/14 25. Hogeschool Rotterdam Events, Leisure Travelmanagement STM 2e jaar. Strategische marketingplanning Een uitgebreide samenvatting inclusief afbeelding van de figuren en tabellen uit het boek. door madeleinesloos 66 Pagina's' Geupload 19/04/15 22. Hogeschool van Amsterdam Commerciële Economie Strategisch Marketing Management 3e jaar.
Samenvatting: boek Strategische" marketingplanning, Karel Jan Alsem Marketingplanning.
Bij strategische planning analyseert men eerst de omgeving en eigen mogelijkheden en gaat men dan een strategie maken Strategische planning heeft twee belangrijke eigenschappen, namelijk: 1. Hierbij gaat het om de ontwikkelingen en belangengroepen in de externe omgeving van een bedrijf afnemers, leveranciers, concurrenten, werknemers etc. Strategieën worden vaak geformuleerd voor een periode van 2 5 jaar. Men vertaalt deze strategieën vaak in kortetermijnbeslissingen. 1.2 Marketing De hiërarchie van marketing ziet er als volgt uit, namelijk marketing als: Organisatiecultuur visie hierbij staat de klant centraal Strategie kiezen van doelgroepen en het positioneren van producten en diensten. SWOT is meest gebruikt Tactiek en activiteiten dagelijkse activiteiten zoals productontwikkeling, prijszetting, distributie en communicatie. Volgens het strategische marketingconcept moet een onderneming aan de volgende eisen voldoen, namelijk: Afnemersgericht zijn Verdedigbare concurrentievoordelen ontwikkelen Concurrentievoordelen baseren op langetermijnbelangen van afnemers Concurrentievoordelen baseren op goede relaties met diverse belangengroepen Winst maken Een onderneming die het strategische marketingconcept hanteert, moet dus aandacht hebben voor afnemers, concurrenten, de lange termijn en relaties, andere belangengroepen binnen en buiten de organisatie. Een bekende theorie vanuit strategisch management, de zogeheten resource based view, zegt dat een strategie vooral gebaseerd moet zijn op waar een onderneming goed in is, de core competences.
Strategische Marketingplanning Alsem K.J. StudeerSnel.
Samenvatting: boek Strategische" marketing planning, Van Alsem. Samenvatting Marketing les 1. Samenvatting SMP 12 Strategische Marketingplanning. Samenvatting Marketing 2. Deel 2 Marketing de 7 P. Samenvatting.doc strategische marketing. Kernbegrippen marketing jaar 1-Student. Strategische marketing samenvatting. Samenvatting Marketing Tempo. Strategisch marketing samenvatting.
Samenvatting boek Strategische" Marketingplanning" Marketing.
Strategisch marketingconcept concept dat voortkomt vanuit de klassieke jaren. Onderneming moet aan volgende voorwaarden voldoen; Afnemersgericht, realiseren/verdedigen concurrentievoordelen, onderneming baseert concurrentievoordeel op lange termijn, concurrentievoordelen kunnen 1 worden gebaseerd op relaties met bepaalde belangengroepen. Zoveel intern als extern van de organisatie. Onderneming die het strategische marketingconcept hanteert moet aandacht hebben voor; afnemers, concurrenten, belanghebbenden, lange termijn relaties. Marktgerichtheid bestaat uit de volgende factoren afnemersgericht denken, concurrentie gericht denken, interfunctionele coördinatie informatie binnen de organisatie wordt met elkaar gedeeld. Tegenwoordig relatiemarketing ipv. Bedrijven staan direct in contact met hun klanten direct marketing via online tools database marketing, gegevens van de consument wordt verzameld. Het marketingconcept is veranderd naar het denken in klanttevredenheid/klantbehoud. Via resourced based cored onderneming moet doen waar zij goed in in is. Gericht op core comeptenties. Merkidentiteit overbrengen van waar de organisatie voor staat, incl. Mission statement, missie/visie. Waardepropositie waarde die de klant aan een merk toeschrijft. De merkidentiteit is een vertaling van de resourced based view. Klantgerichte merkwaarde customer based brand equity kellers definitie, er kan alleen een relatie worden opgebouwd met klanten die het merk kennen. Marketing merkidentieit en klanten Marketingactiviteiten kotler analyses, planning, implementation en control.
Samenvattingboek Strategische" Marketing Planning, Karel Jan Alsem Hoofdstuk 1 t/m 7 Strategische marketing.
Communicatieve functie strategie: alle neuzen in dezelfde richting. Twee eigenschappen strategische planning: 1. Externe oriëntatie: ontwikkelingen en belangengroepen in de gehele externe omgeving van een onderneming, bv: afnemers, distribuanten, leveranciers etc. Langetermijn oriëntatie: strategie geformuleerd voor een periode van 2 tot 5 jaar. Deze strategieën dienen vervolgens vertaald te worden in kortetermijnbeslissingen voor een periode van een jaar of korter. 1.1.3, strategisch management De coördinatie van de beslissingen tussen de verschillende functionele gebieden in een onderneming vormt de taak van het strategisch management. Interne afstemming van marketing met ander functies binnen een onderneming worden steeds belangrijker.
Samenvatting: boek Strategische" marketing planning, Van Alsem Strategische Marketing.
Samenvatting: strategische marketing planning. Complete_Samenvatting: boek Strategische" marketingplanning, Alsem. Complete_Samenvatting: boek Strategische" marketingplanning, Alsem. Alle modellen en theorieën: http//www.gertjanschop.com/modellen/bcg_matrix.html: Week 1 Strategisch marketingplan interne analyse Strategische marketing Strategische marketing: Afnemersgericht Is gericht op de lange termijn Gericht op relaties Gericht op het realiseren van verdedigbare concurrentievoordelen Strategische marketing klassieke marketing Relatiemarketing/Identiteitsmarketing: Wat kan ik voor de klant betekenen?

Contacteer ons